mandag den 24. januar 2011

Hvorfor er brandbiler røde?

Ja, hvorfor er en brandbil egentlig rød. Det er et af historiens mest omdiskuteret spørgsmål. Enhver forsker, fysisker eller hjemløs på bistandshjælp, går ikke i seng hver aften uden at have stillet sig selv netop dette spørgsmål. Spørgsmålet er bare spektakulært og giver store ekko'er i langt de flestes nysgerrige hoveder. Selv i mig i dette øjeblik jeg opretter denne blog for første gang i mit liv!. Hvorfor er en Brandbil rød??. Måske er det et symbol for fare eller ild?, eller også er det fordi at der altid er problemer i den røde blog? Ej nu skal det ej handle politik, for det er bestemt ikke min boldgade. Jeg beskæftigerer mig for det meste med at udforske verdenen, og finde svar på spændende ting, folk bliver i langt de fleste situationer mundlamme, når først jeg udfolder mine spørgsmål, her den anden dag spurgte jeg en af mine venner om "hvorfor man klapper når man anerkender noget?" Han kiggede på mig som om jeg var en idiot, han svarede: Ja vel fordi man syntes at det er fedt det man ser?. Han forstod ikke min pointe, hvad er det der for os til at føre vores hænder sammen i takt, fordi vi får en fantastisk oplevelse. Hvem opfandt klappet? når det var bare en smagsprøve på min yderst kontroversielle personlighed, eller noget. Mht. spørgsmålet: "Hvorfor er brandbiler røde?" Har jeg valgt at tage udgangspunkt i en af mine egne teorier. Min teori har jeg gået og grublet over i snart 2 år. Jeg ved ikke om der er hold i den. Men... I en brandbil, en hel normal slags med stige og det hele, kan der sidde 2 foran og 4 bag i, 2+4=6 og 6+6 giver 12 , når klokken er 12 i Danmark er den kun 11 i England grundet tidsforskellen. Englands dronning hedder Elisabeth pr. 2011, Elisabeth er også navnet på et kæmpe krydstogt i Atlanterhavet, i Atlanterhavet er der fisk. Fisk har finner, og Finnerne altså et andet ord for findlænderne. Ja de var i krig mod Russerne, jeg kan ikke huske hvornår, derfor jeg fik 7 i historie men, Rusland er et stort land og grænser op til Kina (fik 10 i geografi). Kina's flag er RØDT. Her stopper historien, og jeg tror selv at dette er grunden til at en brændbil er rød. Jeg håber at jeg med denne opdagelse, kan påvirker revoulutionen i forsøget på at finde svaret på "Hvorfor brandbiler er røde", Jeg håber i kunne lide min teori. 
- Tak fordi i læste med. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar